Perioada 24-30 noiembrie a fost marcată de o suită de activități cuprinse în cea de-a XV-a ediție a Festivalului Național al Șanselor Tale – o manifestare națională, derulată sub genericul „Oportunități de dezvoltare personală prin educație nonformală”.
Elevii Școlii Gimnaziale „Lucian Grigorescu” din Medgidia au întreprins numeroase activități extrașcolare, care şi-au propus atât evidențierea abilitaților artistice ale elevilor, accentuarea importantei valorificării propriilor șanse, cât și promovarea dialogului şi a comunicării între diferite instituții educationale partenere, în vederea armonizării condițiilor specifice fiecărei școli cu exigențele sociale de ordin general. Printre activitățile desfășurate de elevi enumerăm: „Poartă către vis” – moment cultural-artistic, coordonat de profesorii Mihaela Deli-Iorga şi Andreea Iacobescu, ȋn care elevii claselor primare și gimnaziale și-au demonstrat talentele muzicale, literare și actoricești; „Cine suntem noi?” – activitate derulată sub îndrumarea profesoarei Mariana Mocanu, în cadrul căreia elevi şi cadre didactice din toate liceele orașului, precum și de la Colegiul „Dobrogea” din Castelu s-au reunit pentru a-și prezenta atât oferta educaționala, cât și oportunitățile și perspectivele oferite de fiecare unitate școlară cuprinsă în proiect.
Întâlnirea a fost un prilej de reflecție pentru elevii de clasa a VIII-a, viitorii absolvenți, asupra opțiunile pe care le vor face în momentul admiterii la liceu. Cea de-a treia activitate, „Prietenia, o comoară de preț”, coordonată de profesoara Lenuţa Ştefan şi desfășurată ȋn parteneriat cu Școala Gimnazială „Ion Ghica” din Tortoman, în cadrul Proiectului educațional „Punţile prieteniei”, a fost valorificată din plin în scopul cunoașterii şi intercunoașterii elevilor din instituțiile partenere, al stabilirii de noi prietenii şi al aprecierii şanselor reale pe care fiecare mediu școlar şi social le oferă. Lecția de dirigenție susținută de profesoara Laura Munteanu cu elevii clasei a VII-a A – „Copilul, șansa omenirii” – a urmărit atât conștientizarea elevilor în legătură cu oportunitățile deosebite pe care le au pentru a se dezvolta armonios şi pentru a se forma ca oameni, cât şi responsabilizarea lor în sensul valorificării corespunzătoare a șanselor pe care societatea le oferă.