Descrierea activităţilor derulate şi rezultatele obţinute

Septembrie, 2018

  • Reluarea corespondenţei cu partenerii în vederea revizuirii planului de implementare al proiectului, în momentul începerii cursurilor.
  • Informare în prima şedinţă a Consiliului Profesoral, Consiliului de Administrație al şcolii, Consiliului Reprezentativ al Părinților şi în cadrul întâlnirilor pe clase, cu elevii şi părinții, cu privire la aprobarea proiectului şi a conţinutului formularului de aplicaţie.
  • Realizarea a două bannere Erasmus+ şi afişarea lor în holul de la intrarea în şcoală, în vederea diseminării informaţiilor referitoare la derularea proiectului.
  • Întocmirea şi aplicarea procedurii de selecție necesară formării echipelor de proiect. Dintre criteriile propuse menționăm:
    • interes pentru domeniul educaţiei ecologice;
    • abilităţi de documentare, selectare şi organizare a informaţiilor;
    • deprinderi de comunicare în limba engleză;
    • competenţe în utilizarea TIC;
    • responsabilitate faţă de sarcinile pe care şi le vor asuma în proiect;
    • spirit de iniţiativă şi disponibilitate de a lucra în echipă.
  • Evaluarea dosarelor depuse: 9 profesori şi 34 de elevi din clasele gimnaziale.
  • Validarea echipelor în Consiliul de Administraţie: management – 4 cadre didactice şi administratorul financiar şi implementare – 9 cadre didactice; 15 elevi. Conducerea şcolii a emis decizia aferentă.
  • Distribuirea conţinutului proiectului şi stabilirea responsabilităţilor tuturor membrilor echipelor de proiect (cadre didactice şi elevi).
  • Revizuirea planului de implementare pentru anul şcolar 2018-2019, cu activităţi, responsabili şi termene limită.
  • Realizarea programei şi a suportului de curs opțional „Marea – de la legendă la artă” pentru elevii claselor a V-a, la propunerea doamnei prof. de limba română, Lenuța Ştefan.
  • Introducerea tematicii proiectului în curriculumul şcolar, la diferite discipline şcolare;
  • Realizarea de materiale multimedia despre România, Dobrogea, Medgidia şi şcoala noastră şi postarea lor în mediul virtual;
  • Înscrierea proiectului pe platforma eTwinning şi organizarea unui twinspace cu scopul de a promova proiectul, la care au fost invitaţi să devină membri elevi, părinţi şi cadre didactice din unitatea noastră sau şcolile partenere, facilitând accesul la informaţii despre activităţile derulate;
  • Întocmirea mapei proiectului, conform cerinţelor ANPCDEFP.
  • Consemnarea în procese – verbale a modalităţilor de realizare a activităţilor derulate.

 


 

REZULTATE:

  • echipe de proiect, în conformitate cu evaluarea chestionarelor de candidatură;
  • planul de acţiune pentru anul şcolar 2018-2019;
  • programă şi suport de curs pentru CDŞ-ul propus şi aprobat de ISJ Constanța;
  • bannere informative;
  • bază de date;
  • dosar de corespondență cu partenerii;
  • portofolii ilustrative, materiale multimedia;
  • spațiu twinspace pe platforma eTwinning;
  • procese-verbale ale întâlnirilor de lucru;
  • comunicat de presă;
  • mapa proiectului.

 

            OBIECTIVE ATINSE:

 

  • Informarea întregii comunităţi cu privire la conţinutul proiectului;
  • Includerea tematicii proiectului în curriculum;
  • Diseminarea modalităţilor de realizare a activităţilor la nivel instituţional şi local;
  • Aflarea unor informaţii utile despre ţările / şcolile partenere.